1 Şubat 2014 Cumartesi

Evden yazarak kazanmanın zorlukları

yazarak kazanmak zor mu?
Bazılarınız işsizlikten, bazılarınız yazma konusundaki becerilerine olan inancından, bazılarınız ek gelir elde etme amacıyla internette makale yazarak para kazanma yolları arıyorsunuz biliyorum. Ben de aylarcaevden yazarak kazanma konusunu araştırmıştım çünkü yakın zamanlarda.Bu aşamaları geçip bu işten düzenli para kazanmaya başladığım için zaman zaman bloğumda deneyimlerime yer veriyorum sizlere faydalı olabilmek amacıyla.  Önceki yazılarımda evden makale yazarak para kazanmak için nerelere başvurmanız gerektiği konusunda sizlere yardımcı olmaya çalışmıştım.Dilerseniz ve daha önce okumadıysanız buradan  bakarak o yazılara göz gezdirip aklınızdaki sorulara yanıt bulabilirsiniz. Bu günkü yazma amacım, yazarak kazanmanın zorlukları konusunda olacak çünkü. 
Google'da bu konuda araştırma yaptığınızda göreceğiniz üzere "yazkazan","yazankazanıyor","ev hanımları internette yazı yazarak çok para kazanabilir","klavyeniz hızlıysa yazarak çok kazanırsınız"..vb. şeklinde gerçeklerle örtüşmeyen reklam yazılarına mutlaka denk gelmişsinizdir. Evden makale yazarak para kazanmanın çok kolay bir iş olduğunu lanse ediyorlar kendilerince. Hele "yazıtör" diye bir kitap tanıtıyorlar ya; işte o noktada ben gerçekten sinirleniyorum. Nasıl uydurdularsa bu sözcüğü; "yazıtör olarak çalışabilirsiniz" başlığı altında "yazıtör" adını verdikleri bir e-kitabı satmaya çalışıyorlar. Hiç yeteneği olmayan, dil bilgisi kurallarını bilmeyen, araştırma yapmayı beceremeyen insanlar,ev hanımları güya 44 sayfalık bu kitabı okuyunca şakır şakır yazmaya başlıyorlarmış.. Bazen kendilerinin bile inanmadığı ürünleri pazarlamaya çalışan bu insanların mantığını gerçekten hiç anlayamıyorum. Her neyse, fazla dağılmadan"yazarak kazanmanın zorlukları" konusuna geri dönelim.
Şunu aklınızdan çıkarmayın ki özgün içerik yazarak para kazanmak o kadar da kolay bir iş değil! Belki şimdiye kadar okuduklarınız tam tersini söylüyor olabilir ama ben bunu kendi deneyimlerime dayanarak ve objektif olarak belirtiyorum. İsterseniz nasıl olduğunu kısaca anlatayım makale yazarak para kazanma işinin.

 Süreç şöyle gelişir:
 SEO uyumlu içerikler isterler sizden ve bir anahtar sözcüğü kullanmanız gerekir.. Diyelim ki anahtar kelime grubunuz "erken rezervasyon tatil" olsun. 300 kelime "erken rezervasyon tatil" anahtar kelime grubu ile yazarsınız. Bu yazı hem kolay hem zevkli olur, çünkü bu konudaki ilk yazınız. Sonra 300 kelime "erken rezervasyon fırsatları" anahtar kelimesiyle yazarsınız. Sonra"erken rezervasyon otel bul" anahtar kelime grubu ile 300 kelime daha yazarsınız. Size verilen anahtar sözcükleri verildikleri şekilde kullanmak zorundasınız bu arada. Bazen çok da zor olur bu söz öbeklerini araya hiç bir noktalama işareti koymadan, olduğu gibi kullanmak. Örneğin anahtar kelime grubunuz "Didim otel bul" ise artık yaratıcılığınızı kullanırsınız anlam kayması olmaması için. Örneğin bunu "istikamet Didim otel bulmak da senin işin" gibi bir cümlede kullanmak sizi kurtarabilir.. Bu şekilde aynı konu hakkında yaza yaza artık on beşinci makalede tükendiğinizi hissedersiniz.Demem o ki "yazarak kazanmak onbeş dakikalık iş, çok kolay" diyenler muhtemelen kendileri hiç bu konuda deneyim sahibi olmayanlardır..
İşin ikinci zorluğu ise elbette ki süre.." Freelancer'im nasılsa, canım istediği zaman yazarım.." diye düşündüğünüzde zaten paranızı alamayacağınızı baştan belirtmek isterim. Çünkü bu işler gerçekten büyük bir ciddiyetle yapılıyor ve zamanında yazı teslim etmek, işinizde süreklilik sağlayabilmeniz için çok önemli..
Diğer bir zorluğu da araştırma yaparken çok vakit kaybedebilmeniz. Makale yazarak para kazanmayı düşünüyorsanız konu seçme özgürlüğünüz olmadığını da baştan bilmelisiniz.Çalıştığınız firma sizden hangi konuyu istiyorsa onu yazmak zorundasınız. Öyle konular var ki, cidden çok zorlanabiliyorsunuz. Örneğin benim en sevdiğim müşterilerimden biri yurt dışında online kumarhaneler zinciri olan bir firma. Verdiği fiyat, iç piyasadakilerin iki katı ve düzenli ödeme de yapıyor. Her gün bu firma için 1100 kelimelik içerikler üretiyorum. Bırakın kumarhane kültürünü, pişti bile oynamam üstelik. Ne yapıyorum bu durumda? Açıyorum İngilizce blackjack, rulet veya konu neyi gerektiriyorsa onunla ilgili makaleleri; çeviri yaparak içerik üretiyorum. Elbette birebir çeviri de yapmıyorum; kendi tarzımla yazıyorum.
Bu zorlukları bilerek soyunmalısınız bu işe."Zevk alıyor  musun?" diye soracak olursanız; cevabım "kesinlikle evet" olacaktır.Çünkü yeni şeyler öğrenmekten, yazdıklarımın beğenilmesinden inanılmaz zevk alıyorum. Karşılığında hesabıma düşen paraları görmek de ayrıca keyif veriyor elbet. Başlangıçta kazandığım paralar ancak cep harçlığı kadardı. Ama son zamanlarda müşteri portföyümü geliştirerek çok iyi olmasa da sıradan bir maaş boyutuna çıkarabildim kazancımı diyebilirim.
Yazma maceralarım hakkında yeni yazılarla sizlere her zaman destek olmaya devam edeceğim. Bu günlük bu kadar olsun,yazılacak bir sürü makalem var çünkü beni bekleyen..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder